Vienas iš dažniausiai klientų užduodamų klausimų prieš pasirašant buhalterinę sutartį: „O kaip vyksta tas buhalterio keitimas? Ką mums daryti?“

Visada nuraminu, kad nieko čia baisaus, tiesiog įprasta, gana standartinė mums buhalteriams procedūra.

Pirmiausia reikia nuspręsti, kad norite pakeisti buhalterį arba apskaitos įmonę. Atsakyti sau, kodėl norite keisti, kas netenkino ir ką gali jums pasiūlyti naujieji partneriai.
Kitas žingsnis – apsispręsti, nuo kurio mėnesio naujasis buhalteris perims darbus.
Susitarti su senu buhalteriu, kad išeinate pas kitus ir kad jis sutvarkys visus „galus“ ir perduos apskaitos likučius. Paprastai perdavimas ir „galų sutvarkymas“ užtrunka apie 30 dienų. Jeigu esamas buhalteris negali to atlikti, vadinasi, neprašovėte keisdami. Tokiu atveju nedelsiant pagalbos kreipkitės pas naujuosius buhalterius, kad pagelbėtų su dokumentų ir registrų perėmimu.

Svarbu atgauti visus apskaitos dokumentus (segtuvus, jeigu originalai buvo laikomi pas apskaitos teikėją) ir viso tvarkomo laikotarpio didžiąsias knygas, apskaitos registrus, kuriuose turi būti suregistruotos visos ūkinės operacijos, pagal kurias buvo daromos finansinės ataskaitos, pildomos mokesčių deklaracijos. Šių duomenų gali prireikti tiek tikrinant Mokesčių inspekcijai, tiek kitoms institucijoms, o gal ir kreditų įstaigoms.
Nepaisant to, kad registrai yra privalomi, kai kurios buhalterės jų neperduoda, o vadovai dėl nežinojimo ir nereikalauja.

Pasirašius naują paslaugų sutartį (šiukštu niekada nedirbkite be sutarties!) naujasis paslaugos teikėjas pradeda darbus ir paraleliai „prisijungia“ buvusio buhalterio pateiktų duomenų.

 


Vilniaus Buhalterių Grupės vadovė – Visita Ivaškevičiūtė