Apskaita ir BuhalterijaFinansų valdymasMūsų įžvalgosNaujienos

Ką daryti, kai nesutariama dėl apskaitos principų?

Per konsultacijas dažnai girdžiu, kai kaltina buhalterius, kad kažką padarė ne taip, kažko nepadarė iki galo. Žodžiu, blogas buhalteris. Nevertinsiu kolegų darbo, bet man atrodo, kad pačioje pradžioje užstrigo komunikacija ir nebuvo susitarta dėl apskaitos principų.  

Tam, kad nereikėtų ieškoti kaltų ir išvengti nesusipratimų bei nereikalingų problemų su buhalterija, apskaitos ir darbo principus reikia susitarti dar prieš pradedant bendradarbiauti su buhalteriu. Tiesa, jeigu jau turite buhalterį, taip pat nevėlu pasitaisyti, aptarti ir pradėti iš naujo.

Taigi, apskaitos ir darbo principai, dėl kurių būtina susitarti, norint išvengti nesklandumų:

  1. Sandėlis ir savikaina (pvz. prekyba, gamyba, statyba). Kaip bus vedamas sandėlis: suminis ar kiekinis? Kaip nurašomos sunaudotos medžiagos, parduotos prekės – pagal faktą ar inventorizuojant metų gale?
  2. Kaip bus daroma su parašais ant dokumentų? Reikia jų ar ne? Kokiu periodiškumu?
  3. Kas tiksliai už ką atsako? Ar tikrai aiškios buhalterio atsakomybės? Pvz. jeigu nepateikėte laiku sąskaitų-faktūrų, ar buhalteris yra įsipareigojęs patikslinti deklaracijas gavęs pavėluotus dokumentus? Ar informuoja jus, kai trūksta kokių nors dokumentų, ar apie tai, kad trūksta sąskaitų, sužinote tik pasibaigus metams?
  4. Ketvirtinės finansinės ataskaitos. Ar buhalteris gali jas paruošti taip, kad jose atsispindėtų teisinga informacija? Pvz. jeigu savikaina nurašoma tik metų galui, po inventorizacijos.
  5. Ilgalaikio turto apskaita. Ar darysite turto pervertinimą rinkos kaina?
  6. Kas ruošia įmonės personalo dokumentaciją: prašymai, įsakymai, darbo sutartys ir t.t?
  7. Kas ruošia paprastas sutartis?
  8. Pelno arba nuostolio stebėjimas (ko reikia įmonės vadovui, atsižvelgiant į jo verslo tikslus).

Kiekvienas susitarimas yra svarbus, kuo smulkesnė bus buhalterinė apskaita, tuo geriau matysite realią įmonės situaciją ir galėsite priimti reikiamus verslo sprendimus. Bet, žinoma, reikia įsivertinti ir laiko kaštus, ar smulkiai surinkta informacija daro didelę įtaką reikšmingiems sprendimams. Vadovui nereikėtų kontroliuoti buhalterio darbo, bet ir visiškai atsiriboti nuo apskaitos nebūtų teisinga. Visgi, turėti suvokimą apie tai, kas vyksta su įmonės apskaita, vadovas privalo. 

Pradėjus bendradarbiauti, kada tariatės dėl sąlygų – pradžioje ar eigoje? Kodėl?

 


Vilniaus Buhalterių Grupės vadovė – Visita Ivaškevičiūtė