Buhalterinė MB apskaita: paprastai ir negaištant laiko

MB apskaita  privalo būti tvarkoma teisingai ir nuosekliai. Kas gali atlikti šį darbą?

  • Vienas iš mažosios bendrijos narių.
  • Buhalteris, samdomas pagal darbo sutartį.
  • Laisvai samdomas buhalterinės apskaitos paslaugas atliekantis asmuo arba įmonė.

Kuris variantas geriausias? Tai priklauso nuo situacijos. Pagal darbo sutartį samdomas specialistas gali geriau suprasti, kas vyksta įmonės gyvenime, apskaičiuoti tam tikrus vadybai reikalingus rodiklius ir t. t. Tačiau šiuo atveju jam turės būti mokamas pastovus atlyginimas. Tai ne visada apsimoka, ypač jei MB nedidelė ar neseniai įsteigta.

Ar verta ir ar galima mažosios bendrijos buhalteriją tvarkytis patiems?

„Pigiausias“ variantas dažnai atrodo tvarkytis apskaitą patiems. Tačiau tai ne visada efektyvu. Tikrai ne kiekvienas žmogus gali susigaudyti teisės aktuose, mokesčių tarifuose ar pildyti deklaracijas. Dažnu atveju tai veikiau tampa laiko gaišimu, norint suprasti, ką ir kaip reikia daryti – o juk tą laiką galima paskirti tiems darbams ir pareigoms, kuriems užtenka patirties bei sugebėjimų. Be to, MB buhalterija tvarkoma kaip įmonės, o ne kaip individualios veiklos čia reikalingas buhalterinės apskaitos išsilavinimas.

Jums gali kilti klausimas, ar MB vadovas gali tvarkyti apskaitą, kadangi pagal LR buhalterinės apskaitos įstatymą įmonės vadovas to daryti negali. Mažosioms bendrijoms taikoma išimtis: šiuo atveju vadovui vesti apskaitą leidžiama, jei tas asmuo yra MB narys.

Profesionaliai sutvarkyta buhalterija be didelių investicijų

MB buhalterija, net jei tai visai maža įmonė, gali atrodyti gana paini, todėl ne kiekvienas gali su ja susitvarkyti. Vis populiarėjantis variantas – pasinaudoti patyrusio buhalterio paslaugomis, nesamdant jo pagal darbo sutartį. Tai gali būti laisvai samdomas specialistas ar buhalterinių paslaugų įmonė. Kuo tai patogu?

  • Patyręs buhalteris puikiai supranta savo sritį, todėl visus reikiamus darbus atliks tiksliai ir negaišdamas laiko.
  • Samdant nusimanantį specialistą ar įmonę maksimaliai sumažėja tikimybė, jog Jūsų MB buhalterinė apskaita bus sutvarkyta be klaidų.
  • Jei vis tik klaidų atsiras ir dėl to patirsite nuostolių, t. y. mažoji bendrija gaus baudą, viską padengs draudimo bendrovė, kurioje apsidraudęs jūsų samdomas specialistas ar įmonė (visos apskaitos paslaugas teikiančios įmonės ar laisvai samdomi buhalteriai privalomai draudžiami civilinės atsakomybės draudimu).
  • Laisvai samdomam buhalteriui ar įmonei reikės sumokėti tik už atliktą darbą.
  • Jums nereikės patirti su darbo vietos kūrimu susijusių išlaidų (buhalterinės programos, darbo stalo ar kompiuterio įsigijimas), taip pat nemokėsite Sodros ir GPM mokesčių, atostoginių išmokų ir pan.

Geriau rinktis įmonę ar laisvai samdomą buhalterį?

Geras bei atsakingas specialistas tinkamai savo darbą atliks tiek dirbdamas vienas, tiek komandoje. Jei palyginsime, vis tik įmonė turi tam tikrų pranašumų:

  • net ir mažesnę patirtį turintis ar visai šioje srityje karjerą pradedantis specialistas galės tinkamai atlikti savo užduotį, nes visada turės pakankamai galimybių pasikonsultuoti su kolegomis;
  • jei dėl kokių nors priežasčių jus aptarnaujantis buhalteris negalėtų laiku atlikti apskaitos (liga, netikėta trauma, išėjimas iš darbo ar pan.), jį visada pavaduos kiti įmonės specialistai;
  • darbas komandoje dažnu atveju būna efektyvesnis, todėl jūs veikiausiai gausite ir efektyvesnį aptarnavimą.

Kaip tvarkoma apskaita mažojoje bendrijoje?

Panašiai kaip ir UAB, tik tiek, kad MB buhalteris nėra privalomas ir tuo užsiimti gali bendrijos narys ar jos vadovas (jei jis yra bendrijos narys). Vis tik atitinkama kompetencija būtinai reikalinga: privalu apskaityti visus MB apskaitos dokumentus, laiku pateikti privalomas deklaracijas, sumokėti mokestines prievoles.

Jei mažoji bendrija neturi samdomų darbuotojų, jos apskaita kiek paprastesnė, tačiau jei metinės pajamos viršija 45 000 eurų, būtina registruotis PVM mokėtoju. Tada buhalterija tampa sudėtingesne, nes prisideda prievolė kasmėnesinėms PVM deklaracijoms.

Kokie veiksmai apima buhalterinę MB apskaitą?

Šis procesas privalo būti atliekamas, remiantis įmonių finansinės atsakomybės įstatymu ir buhalterinės apskaitos įstatymu bei atitikti visus verslo apskaitos standartus. Jo sudėtingumas kaskart priklauso nuo mažosios bendrijos dydžio, vykdomos veiklos, pajamų ir pan., tačiau galime išskirti tokias standartines operacijas:

  • pirminių apskaitos dokumentų (pardavimų, pirkimų, kasos ir pan.) apdorojimas;
  • trumpalaikio ir ilgalaikio turto apskaita;
  • atsargų nurašymas;
  • personalo apskaita;
  • avansinė apskaita;
  • bendrojo žurnalo ir kitokių žurnalų apskaita;
  • ataskaitos;
  • darbo, atostoginių ir kitokių su darbo užmokesčiu susijusių išmokų apskaita;
  • įvairių periodinių finansinių dokumentų bei reikiamų ataskaitų mažosios bendrijos vadovui, bankams, verslo partneriams, lizingo bendrovėms ir t. t. rengimas;
  • deklaracijų (metinių ir mėnesinių) teikimas Sodrai ir VMI;
  • finansinės atskaitomybės rengimas;
  • visi kiti buhalteriniai veiksmai.

Kodėl verta patikėti jūsų mažosios bendrijos apskaitą mums?

Todėl, kad kiekvienas darbas tinkamai, efektyviai ir greitai atliekamas tik tada, kai jo imasi patyręs, nusimanantis specialistas. Vadovas turėtų savo energiją ir dėmesį skirti verslo valdymui, organizavimui. t. y. savo tiesioginėms, prioritetinėms pareigoms – lygiai kaip ir kiti MB nariai ar samdomi darbuotojai. Na, o buhalterinės apskaitos vedimu tegul rūpinasi šios srities specialistas.

Mažoji bendrija buhalterija gali pasirūpinti ir patys, kadangi priešingai nei UAB atveju, buhalteris nėra privalomas. Taip, tai tiesa – bet tik tuo atveju, jei turite pakankamai žinių šioje srityje. Jei ne, veikiausiai sugaišite laiką, o rezultatai vis viena nebus „užtikrinti“.

Kokia yra buhalterinės apskaitos sutvarkymo kaina?

Tai priklauso nuo Jūsų įmonės dydžio, darbuotojų skaičiaus, pirkimų ir pardavimų skaičiaus, kasos dokumentų skaičiaus ir t. t. Jei norite aiškiau įsivaizduoti sumą, galite ją preliminariai pasiskaičiuoti mūsų svetainėje pateiktoje skaičiuoklėje. Tačiau turėkite omenyje, kad pagal konkretaus verslo profilį bei konkrečius poreikius mes galime rekomenduoti išplėsti arba susiaurinti Jūsų paslaugų paketą. Jei turite klausimų, būtinai susisiekite su mumis nurodytais kontaktais ir mielai į juos atsakysime. Esame lankstūs ir visada atsižvelgiame į užsakovo situaciją bei turimas finansines galimybes, o kadangi turime nemažai patirties, galime lengvai rasti tinkamiausią sprendimą. Beje, visos paslaugos lengvai atliekamos internetu, todėl galite kreiptis į mus iš bet kurio Lietuvos kampelio. Taip pat teikiame ir konsultacijas mokesčių klausimais.

Kodėl verta tvarkyti MB apskaitą naudojantis Vilniaus buhalterių grupės paslaugomis? +

Mes taikome lanksčią kainodaros sistemą ir visuomet atsižvelgiame į konkrečius klientų poreikius bei verslo finansines galimybes. Užtikriname, kad Jus aptarnaus buhalteris, kuris yra visapusiškai atsakingas už Jūsų įmonės apskaitą ir labai gerai išmano visas MB subtilybes. Kvalifikuotas buhalteris parengs visus reikalingus dokumentus, ataskaitas ir atstovaus Jūsų verslą valstybinėse institucijose. Naudojame vien pažangiausias technologijas vedant Jūsų verslo buhalterinę apskaitą.

Ar galima gauti preliminarią MB apskaitos paslaugų kainą? +

Galima kainą apsiskaičiuoti „buhalterinių paslaugų kainos skaičiuokle“. Arba susisiekite su mumis el paštu: pardavimai@vbgrupe.lt ir pateiksime jums kainos pasiūlymą.